Terug in Athi River - Reisverslag uit Athi River, Kenia van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu Terug in Athi River - Reisverslag uit Athi River, Kenia van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu

Terug in Athi River

Door: Lex Tervelde

Blijf op de hoogte en volg Lex

02 December 2014 | Kenia, Athi River

1 december 2014, Wederom geen mist….
We hebben het record gebroken. Er is nog nooit zo weinig mist geweest in 44 jaar dat er wordt geringd! En dat moet ons overkomen. In 2006 waren Bennie en Benno ook hier en toen zijn er zeven dagen zonder mist geweest en wij hebben negen dagen zonder mist moeten doen. Ik hoorde één van de organisators zeggen…’Toen ik jullie namen op de lijst zag staan heb ik overwogen om niet te komen…’ Hij heeft gelijk gekregen. Maar het is natuur en dat heb je nu eenmaal niet in de hand.
Vandaag is er een einde gekomen aan Tsavopark, een plek om zeker nog eens terug te keren.
Op de terugweg door het park kwamen we op diverse plekken weer olifanten tegen die ons met hun grote oren al wapperend aan het uitzwaaien waren. Wat een heerlijk gezicht.
Ook kwamen we nog twee doodgereden nachtzwaluwen tegen op de weg. ’s Avonds en ’s nachts zitten ze op de zandweg omdat het lekker warm is. Vertrouwend op hun enorme schutkleur blijven ze zitten en als je niet goed oplet dan rijd je ze dood. Naast deze twee nachtzwaluwen kwamen we ook een doodgereden jakhals tegen. We verbaasden ons er over dat hij nog niet door de gieren was opgegeten.
Opvallend was de drukte toen we het park uitreden. Mensen, bedrijvigheid, verkeer, lawaai en vuilnis, veel vuilnis. Contrast is groot.
Jan ging tanken en Benno en ik zochten de stalletjes op om wat souvenirs te kopen. Er was genoeg aan houtsnijwerk te koop en ik besteedde mijn laatste Shillingen hieraan. Ik tikte een leuke verzameling dieren en wat Masaipoppetjes op de kop. Afdingen is niet mijn sterkste kant maar hier moet je dat gewoon doen anders draaien ze je een poot uit. Gewapend met twee plastic tassen vol met spulletjes zocht ik de auto weer op en was ik dik tevreden.
Na 13 dagen relaxen gingen we nu het drukke verkeer weer in. Doodsangsten stond ik uit. Bussen, vrachtwagens en personenauto’s halen lukraak in. Soms zag ik door de uitwijkmanoeuvres vaker de wegberm dan het asfalt. Levensgevaarlijk, maar gelukkig zonder kleerscheuren Athi River gehaald. Onderweg nog even een lunch genuttigd bij Hunter’s lodge. Een klein paradijsje dat op honderd meter van de snelweg af ligt. African Golden Weavers waren druk bezig met het bouwen van hun nestjes. Wat een schattige gele vogeltjes zijn dat met een ietwat oranje gezichtje. Vlijtig vlechten ze hun nestjes in het riet om daarna een vrouwtje te lokken. Ook een kolonie Black-headed Herrons hadden de hoge bomen gevonden om hun nest in te bouwen. Alweer een verrassing want in broedkleed zien ze er prachtig uit.
De volgende stop was Maanzoni waar we nog twee nachtjes verblijven. Hier gaan we relaxen en helemaal bijkomen van alle indrukken en een geweldige reis.

  • 02 December 2014 - 12:22

    Jantje:

    Jammer dat vogels het wat af lieten weten........dus tijd om weer terug te gaan!
    Ik hoop dat jullie nog een paar dagen kunnen relaxen(( na een spannende auto rit).
    We wensen jullie een hele voorspoedige terugreis toe!!!!
    Lex, bedankt voor je prachtige reisverslagen, en ik hoop je nog een keer persoonlijk te bedanken!

    Lieve groetjes, van uit het koude Nederland!(-1)
    Jantje

  • 02 December 2014 - 15:44

    Monique:

    Geen leuk record als er geen mist is maar zo te zien hebben jullie wel weer genoten.
    Natuurlijk weer een spannende terug reis in het drukke verkeer.
    Nou nog een paar dagen ontspannen en dan weer terug naar Nederland.
    Heel veel plezier jullie nog even en een goede reis.

    Groeten Monique

  • 02 December 2014 - 17:08

    Wia:

    Lex. ..heb weer bijzonder genoten van je indrukken en belevenissen ...bijzonder hoe je schrijft..het blijft een boeiend ..duidelijk... persoonlijk overgebracht verslag. ..hoop dat je je zelf nog het meest genoten hebt ..tot nu toe dan. .want je bent nog niet thuis.
    In ieder geval ben ik bijzonder blij dat ik er van mocht genieten. ..wens jullie een goede terugreis en spreek je. ..
    Gr wia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

Ben een man van 52 jaar die eigenlijk altijd in de natuur te vinden is. Ik ben buiten, ga naar buiten, wil naar buiten of kom van buiten. Ik vind het leuk om te fotograferen, te observeren, te lopen, te fietsen of vogels te ringen. Ik ben met mijn groene camper regelmatig te vinden op een mooi plekje in de natuur. Genieten is een andere hobby van me.

Actief sinds 30 Okt. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 8640

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 03 December 2014

Kenia 2014

Landen bezocht: